lördag 28 december 2019

Mina aktieköp & sälj 25 November- 24 December


Under perioden 25 Nov - 24 Dec gjorde jag två insättningar till min Avanza konto och köpte med dessa pengar väldigt intressanta aktier. Bland dessa finns både aktier som tappat mycket i värde, de som alltid haft en väldigt låg siffra och de som alltid växt stadigt både med kursen och utdelningssumman. Det blev så som jag skrev i min förra månadsrapport inlägg (Mina aktieköp & sälj 25 Oktober - 24 November).

Aktier köpta under period 25 Nov - 24 Dec

  • Hennes & Mauritz B
  • Sdiptech Pref
  • K2A Knaust & Andersson Pref
  • K-Fast Holding B
  • Savosolar Oyj
  • Eolus Vind B
  • Volati Pref
  • SEB A
  • Swedbank A
  • SkiStar B

Jag hade tankar på att sälja K-Fast Holding B aktier men satte en stop-loss trigger , som tur så vände kursen uppåt precis innan aktierna nådde kursen jag satte med triggern vilket var väldigt nära. Det blev därför inga sälj alls av mina aktier i portföljen under Nov-Dec period och det visade sig vara bra för att kursen har gått uppåt otroligt mycket för hela portföljen sedan senaste månadsrapporten.

En stor del som gjorde också att värdet av portföljen växten var just K-Fast Holding B som jag skrev om i min inlägg 'Hur jag tjänade 1 680kr på 5min'.

Planen framöver för Dec-Jan är nu att inte investera än från den senaste lönen för december utan avvakta för att se vad som händer i början med Januari på börsen. Det är egentligen 1 dag kvar på börsen nu på måndag innan Nyår. Under Januari kommer jag fortsätta bygga på portföljen med fler aktier i bolag som jag redan investerat men även möjligen köpa nya aktier i nya bolag som jag har haft en öga på. Slutligen så kommer en del gå in i fonder bara för att sprida mina investeringar lite mer, mer om det lite längre framåt.

Glöm inte att prenumerera på mitt nyhetsbrev ifall du vill få senaste nyheter om senaste inlägg som rör finans och min resa. Klicka här för att prenumerera.

Jag kommer inte bara skriva om aktier och fonder utan även andra ämnen så passiva källor som jag planerar bygga ihop, kreditkort och mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar