måndag 13 januari 2020

Mina mål (goals) för 2020


Gott Nytt År och god fortsättning!

En del har hänt sedan sista inlägget.
Jag har bland annat varit utomlands och besökt min andra halva, planerat inför 2020 och blivit 1 år äldre.

Jag vet att detta inlägg kommer lite sent men som de säger bättre sent än aldrig.

how i met your mother nod GIF

Med i denna inlägg tänkte jag dela med er några av mina mål för 2020.
Notera att målen i detta inlägg är absolut inte alla mina mål och är mer fokuserade på att göra mig produktiv och utvecklas mer  (direkt eller indirekt) samtidigt som jag accelererar framåt närmare min mål från 0 till 93.


Mina mål för 2020

  • Väx aktieportföljen till 100 000+ kr
  • Väx aktieportföljs utdelningsvärde per år till 5 000kr (från 1000kr)
  • Fondportföljs värde 20 000+ kr
  • 10 000 unika besökare på 0 till 93  (under hela året)
  • Bygg på en ny passiv inkomst källa
  • Läs 100 böcker (böcker / e-böcker / ljudböcker)
  • Ta körkort
  • Väx min emergency konto till 6 månaders hyra + mat
  • Gör mig av med alla negativa vänner och börja umgås med mer positiva människor med mål i livet
  • Träna 3 gånger per vecka
  • Blogga 3 gånger per vecka
  • Connecta och ses med 1 ny person varje månad
  • Skaffa egen lägenhet och flytta in
  • Ät mer hälsosamt
  • Återinvestera 100% av pengarna jag tjänar med mitt företag tillbaka i företaget
  • Väx med företaget till 1 anställd 


Har tänkt på mycket om jag vill köpa en bostad eller hyra lägenhet och det känns bättre och säkrare att hyra istället något billigt genom Bostadsförmedlingen och det behöver inte heller vara centralt. Istället för att lägga pengar på bostaden kan jag investera de på andra ställen.

Investeringsalternativ som jag tittar på mer

  • Fundedbyme
  • Uthyrning av rum
  • Aktier utland
  • Angel.co investeringar
  • Min resedestination blogg
Notera att dessa investeringsalternativ kommer förmodligen inte ske nu utan det är mest troligt att det händer slutet av 2020 eller längre framåt.


Vad som kommer ske inom närmaste 30 dagar

Jobbet jag har just nu har jag avtal fram till slutet av månaden så jag letar efter något annat passande för mig med större lön. Lyckas jag hitta något som verkligen passar mig så har jag mer i tankar att sitta hos de 1-2 år för att samla på så mycket pengar som möjligt samtidigt som jag fortsätter återinvestera 100% av pengar jag tjänar med mitt företag tillbaka i företaget och anställer nya människor.

Hittar jag inte något så blir det fortsätta 100% av tiden med mitt eget företag tills jag inte hittar något passande.

Det verkar som att lönen denna månad kommer komma den 27 och jag kommer troligtvis inte lägga in investeringsdelen på Avanza utan avvakta och sakta lägga in sakta på passande aktier & fonder så som jag gjort med senaste lönen.

Ha en riktigt skön vecka !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar