söndag 26 januari 2020

Mina aktieköp & sälj 25 December 2019 - 24 Januari 2020



Under perioden 25 december 2019 - 24 januari 2020 har jag gjort sex insättningar till min Avanza ISK konto. Jag sålde mina aktier från ett bolag. De pengar som kommit in vid de olika insättningar och som jag fick från att sälja aktier har jag investerat i fonder vid tre tillfällen och aktier i 9 bolag vid 11 olika tillfällen.
Mer om detta längre ner i detta inlägg.


Bolag som jag köpte från aktier under period 24 Dec 2019 - 24 Jan 2020

  • Elekta B
  • Kungsleden
  • Fabege
  • Nordea Bank Abp
  • Nobina
  • Samhällsbyggnadsbo. i Norden D
  • Hennes & Mauritz B
  • Klövern B
  • Bambuser


Aktier som jag sålde under period 24 Dec 2019 - 24 Jan 2020

  • K-Fast Holding B

Under de senaste månaderna har jag investerat för brett och försökt sprida ut risken väldigt mycket.
Har självklart investerat i bolag också som jag hade redan i portföljen men det var för det mesta att bygga upp portföljen med nya intressanta bolag. Jag känner att det börjar närma sig läget där jag investerar det mesta av av pengarna i aktier jag redan har och att jag inte behöver sprida ut så mycket mer.



Glöm inte att prenumerera på mitt nyhetsbrev ifall du vill få senaste nyheter om senaste inlägg som rör finans och min resa. Klicka här för att prenumerera.

Jag kommer inte bara skriva om aktier och fonder utan även andra ämnen så passiva källor som jag planerar bygga ihop, kreditkort och mycket mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar