fredag 6 december 2019

Första målet uppnådd - Aktieutdelning varje månad

För inte så länge sedan skrev jag ett inlägg som heter "Tankar och planer om Svenska aktie utdelning varje månad och företag med kvartals utdelning".
I det inlägget berättade jag om mina planer att satsa mer på aktier som ger oftare utdelning och att få utdelning varje månad.
När jag skrev det inlägget så hade jag aktier som skulle ge mig utdelning 6 av 12 månader varje år framöver.

Nu är jag glad att meddela att jag har köpt ett par aktier under dagen som har hjälpt mig att uppnå det första målet, utdelningar 12/12 månader varje år framöver.
Vad som är härligt också är att den portföljen som jag har just nu på Avanza bör ge mig 878kr i utdelning under 2020 om jag inte köper några mer aktier.

Jag kommer självklart köpa mer av aktier med utdelningar för att växa med utdelningssumman, nästa mål är att nå med aktier i portföljen 1 000kr/år i utdelningar. Kommer jag lyckas med det innan 1 januari 2020? Det bör absolut gå.

Hur mycket tänker du själv på utdelningar och vad har du för mål ?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar